Bedrijfsfilm

Is je organisatie al zichtbaar?

Wil je jouw bedrijf, product of dienst op een visueel indrukwekkende manier presenteren? Een bedrijfsfilm is de perfecte manier om jouw verhaal tot leven te brengen. Het biedt een unieke kans om jouw doelgroep te inspireren, te informeren en te overtuigen. Met een goed uitgewerkte film kun je belanghebbenden op een originele en betrokken manier enthousiast maken voor wat jouw organisatie te bieden heeft.

Ik help je graag aan een bedrijfsfilm die past bij jouw visie en doelen. Van concept tot eindresultaat, ik begeleid je graag door het hele proces met uiteindelijk een mooie bedrijfsfilm als resultaat! 🙂

Wat is een bedrijfsfilm?
Een bedrijfsfilm is een professionele video die een bedrijf of organisatie op een aantrekkelijke visuele manier presenteert. In een bedrijfsfilm zitten vaak onderwerpen verwerkt zoals het ontstaan van de organisatie, kernwaarden, producten, diensten en de bedrijfscultuur. Bedrijfsfilms zijn ideaal voor promotie, branding, interne communicatie of werving.
Waarom een bedrijfsfilm?
Een bedrijfsfilm laten maken zorgt voor een sterke eerste indruk en hogere betrokkenheid omdat video aantrekkelijker is dan tekst. Daarnaast vergroot het ook je online zichtbaarheid via Google en social media. Een bedrijfsfilm helpt je ook bij het snel en effectief overbrengen van je boodschap, waardoor klanten sneller begrijpen wie je bent en wat je doet. Klinkt als een goed marketingmiddel, toch?
Hoe werkt dat dan precies?
Eerst bespreken we jouw doelen en wensen in een gesprek. Daarna maak ik een offerte die bij jouw idee past. Als die akkoord is, plannen we de opnames. Vervolgens volgen de filmopnames en montage.

Soorten bedrijfsfilms

Er zijn verschillende soorten bedrijfsfilms. Voor elke bedrijf kan een andere insteek passend zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met het doel van de video. Dit zijn enkele veelvoorkomende soorten:

    • Bedrijfspresentatie:
      Een algemene introductie van jouw bedrijf, gericht op het tonen van kernwaarden, missie en visie. Ideaal voor klanten, partners of investeerders. Ze leren op deze manier de organisatie snel kennen.
    • Testimonialvideo:
      Klantverhalen en ervaringen die vertrouwen opbouwen bij de doelgroep van de bedrijfsfilm.
    • Corporate branding-video:
      Gericht op het versterken van de merkidentiteit en het creëren van een emotionele connectie met de doelgroep.
    • Productvideo:
      Een productvideo laat stap voor stap zien hoe jouw product of dienst werkt. Deze video’s zijn niet alleen informatief, maar ook een geweldige manier om de waarde van jouw aanbod te laten zien.
    • Interne communicatievideo:
      Video’s die worden gebruikt om belangrijke updates, nieuws of veranderingen binnen het bedrijf te communiceren naar medewerkers.

Afhankelijk van jouw doelen en doelgroep kan ik samen met jou bepalen welke bedrijfsfilm het beste bij jouw wensen past. Het kan dus ook zo zijn dat een combinatie van bovenstaande ideeën goed kan werken voor jouw organisatie.

Mijn werk

Portfolio bedrijfsfilms

Bekijk hieronder een selectie van bedrijfsfilms die ik heb gemaakt voor verschillende opdrachtgevers. 

Marine Systems

Bedrijfsfilm Marine Systems

Ik help je graag en geef vrijblijvend advies

Jouw bedrijf ook zo in beeld?